Tuesday 26 September 2006

太委屈 Too grievance

This famous mandarin song 太委屈 (Too Grievance) was modified by Streamyx users in Malaysia reflecting their unsatisfactory of the broadband service... This is the most "peaceful" and "calmest" thing we could do, the rest is beyond our power...

"Then why you still using their service wo? Use other company ga lah..."
"If got we early also use liao lah... you think we stupid ga meh..."
"We complain here there... "com" come "com" go "com" no road leh..."
"Aiya.., "com" means complain lah.., say like that only rhyme le mah..."

They monopolised the broadband service in Malaysia liao ma...
Sorry if this had violated any copyright or other legal-related matter..., just for sharing...

The live version


The rock and angry version


Song lyris and other singers
YouZi, 拼凑Jeff, Teck Jung, Jerry胡某, Smoothriver

The live version

ISP版 “太委屈” by smoothriver
每当狂风暴雨的时候
我的 Internet 会断线
那是我每晚最重要的时候
我和 我女友 iChat 的时刻
你不停的寄单给我
说不还就会切断线
但我已经忘记女友的样子
你逼我寻找新联络方式
已经习惯被你放风筝
已没有所谓的恨不恨
因为我没有其他的选择
空虚的夜晚是你造成 真是GY
太委屈 每次投诉后就没有一丝的消息
不哭泣 因为我已经习惯没有回应的日子
太委屈 我真是很想叫人杀掉你做料理
不能再这样下去
严重的犯罪心理
希望你能够快点接上去
好让我和我女友美好联系

The Rock and Angry version

ISP版 “太委屈” by 胡某
作詞:胡某
作曲:鄭華娟
歌手:動力胡某
每當狂風暴雨的時候 我的Internet都會斷線
那是我每一晚最重要的時候 我和我那女友skyping 的時刻。
你不斷地寄單给我 說一不還就會切線
但我已經忘記我的女朋友的樣子 是你逼我尋找新歡的方式。
已经习惯被你放风筝 已没有所谓的恨你不恨
因为我没有其他的选择 我空虚的夜晚是你一手造成的。
太委屈 每一次投诉后就没有一丝的消息
不哭泣 因为我已经习惯没有回应的日子。
太委屈 你讓我怎麼等你四十八個小時
要出氣 因為你竟然可以要我等你八個漫長的日子。
太委屈 我真是很想叫人殺掉你做日本料理
不能再這樣下去 嚴重的犯罪心理。
希望你能够快點接上去 好讓我和我女友美好聯系。

No comments: